ACEP ACEP NE NESNEDİR?


Acep acep ne nesnedir bu dert ile firak bana?
Canımı sarhoş eyledi aşk ağusu tiryak bana.

Kimin ki renci var ise derdine derman istesin,
Kesdi benim bu rencimi derman oldu bu derd bana.

Aşk oduna yan der isen, gönüllere gir der isen,
Karangılar aydın ola, ne kandil-ü çerağ bana.

Gökten inen dört kitabı günde bin kez okur isen,
Erenlere münkir isen, didar ırak senden yana.

Miskin Yunus, erenlere tekebbür olma, toprak ol,
Topraktan biter küllisi, gülistanı toprak bana.

Yunus Emre


(Günümüzün Türkçesiyle Zeki Çalar yorumu)

ACEP ACEP NE NESNEDİR?

Acep acep ne nesnedir bu dertle ayrılık bana?
Canımı sarhoş eyledi, aşk ağısı tiryak bana.

Kimin ki cefası varsa, derdine derman istesin
Kesti benim bu cefamı, derman oldu bu dert bana

Aşk oduna yan der isen, gönüllere gir der isen,
Kararanlıklar aydın ola, ne kandil ne çıra bana.

Gökten inen dört kitabı günde bin kez okur isen,
Erenlere münkir isen, Allah yüzü ırak sana.

Miskin Yunus, erenlere kibirli olma, toprak ol,
Topraktan biter tamamı, gülistanı toprak bana.

Yunus Emre

BU ŞİİRDEKİ SÖZCÜKLERİN ANLAMI İÇİN BURAYI TIKLAYINIZ


6 yorum:

Adsız dedi ki...

güzel

Adsız dedi ki...

Hey gidi koca Yunus varmı söz söyleyen sencileyin
anlayamaz senin sözünü mânasız okuyan cahil bencileyin

er kişi dedi ki...

www.erkişi.com

Yunus Emre'm hakkını bizlere helal et.

fatmaa dedi ki...

çok güzel yazılmış bir şiir.

dualaroku dedi ki...

elinize sağlık

ibadet dedi ki...

gerçekten harika yazılmış bir şiir


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı