AŞKIN ODU YÜREĞİMDE


Aşkın odu yüreğimde neler eyler, neler eyler,
Bugün bir aşığı gördüm bu derdimden haber söyler.

Gelin hey dertliler gelin, bu derdimden siz de alın.
Dertli bilir dertli halin, ya dertsizler bunda n'eyler?

Kimisi dost yüzün gördü, kimi dahi görem derdi,
Aşık maşuğuna erdi, şimdi yine bayram eyler.

Bugün Mansur olup n'idem, şeyhimin yüzünü görem,
Maksadum bu idi erem, aşık yine derdin söyler.

Yunus der ki: Aşık oldum, maşuğun derdinden öldüm,
Teveccüh maşuğa kıldım, onun ile gönlün eyler.

Yunus Emre

Düzenleme ve yorum: Zeki Çalar

(Şiirin aslı)

‘Işkun odı yüregümde neler eyler neler eyler
Bugün bir ‘âşıkı gördüm bu derdümden haber söyler

Gelün hey dertlüler gelün bu derdümden siz de alun
Dertlü bilür dertlü hâlin ya dertsüzler bunda n'eyler

Kimisi dost yüzin gördi kimi dahı görem dirdi
‘Âşık ma'şûkına irdi uş yine bayram eyler

Bugün Mansûr olup n'idem şeyhümün yüzini görem
Maksûdum buyıdı irem ‘âşık yine derdin söyler

Yûnus eydür ‘âşık oldum ma'şûkun derdinden öldüm
Teveccüh ma'şûka kıldum anunıla gönlin egler

Yunus Emre

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı