ACEP OLDU HALİM BU AŞK ELİNDEN


Acep oldu halim bu aşk elinden,
Göremem yolumu bu aşk elinden.

Bu cümle alemin baş tacı iken,
Toz olup çiğnenem bu aşk elinden.

Garip bülbül gibi ağlar, inlerim,
Akar gözüm yaşı bu aşk elinden.

Kuru yaprak gibi benzim sarardı,
Kararıp da düştüm bu aşk elinden.

Yarın mahşerde ben yırtam yakamı,
Nice feryat edem bu aşk elinden.

Dağlar taşlar erir bu aşk elinden,
Denizler coşa geldi aşk elinden.

Nice bin enbiya aşka giriftar,
Yer ve gök dopdolu bu aşk elinden.

Çağırıp sorarlar zorda görenler,
Nedir benim çilem bu aşk elinden?

N'iderim ben yarin vaslından artık,
Büküldü bedenim bu aşk elinden.

Yunus sen Tapdug'una kıl duayı,
İçersin zehri katil aşk elinden.

Yunus Emre

Düzenleme ve yorum: Zeki Çalar

(Şiirin aslı)

Aceb oldı hâlüm bu ışk elinden
Göremezem yolum bu ışk elinden

Bu cümle âlemün tâcı iken uş
Ayaklarda gubâram ışk elinden

Garîb bülbülleyin zâri kıluram
Akar çeşmüm yaşı bu ışk elinden

Gazel yapraklayın benzüm sarardı
Kararuban düşdüm bu ışk elinden

Yarın mahşerde ben yırtam yakamı
Niçe feryâd idem bu ışk elinden

Tag u taşlar erür bu ışk elinden
Denizler cûşa geldi ışk elinden

Niçe bin enbiyâ ışka giriftâr
Yir ü gök toptolu bu ‘ışk elinden

Çagurup eydeler gel güç görenler
Benüm çilem nedür bu ışk elinden

N'iderem ben yarün vaslından ayruk
Büküldi kad-bâlâm bu ışk elinden

Yûnus sen Tapdug'una kıl du'âyı
İçersün zehr-i kâtil ışk elinden

Yunus Emre

1 yorum:

murat dedi ki...

harika bir şiir ya herkesin okuması lazım

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı