SEVERİM BEN SENİ CANDAN İÇERİ


Severim ben seni candan içeri,
Yolum vardır bu erkandan içeri.

Beni bende demem, bende değilim,
Bir ben vardır bende, benden içeri.

Nereye bakar isem dopdolusun,
Seni kanda koyam benden içeri.

O bir dilberdürür yoktur nişanı,
Nişan olur mu nişandan içeri.

Beni benden sorman, bende değilim,
Sûretim boş yürür dondan içeri.

Beni benden alana ermez elim,
Kadem kim basa sultandan içeri.

Tecelliden nasib erdi kimine,
Kiminin maksudu bundan içeri.

Kime didar gönünden şule değse,
Onun şulesi var günden içeri.

Senin aşkın beni benden alıptır,
Ne şirin dert bu dermandan içeri.

Şeriat, tarikat yoldur varana,
Hakikat, marifet, andan içeri.

Süleyman kuş dilin bilir dediler
Süleyman var Süleyman'dan içeri.

Unuttum, din diyanet kaldı benden.
Bu ne mezhepdürür dinden içeri.

Dinin terkedenin küfürdür işi,
Bu ne küfürdür imandan içeri.

Geçer iken Yunus şeş oldu dosta,
Ki kaldı kapıda andan içeri.

Yunus Emre

15 yorum:

Adsız dedi ki...

Allah rızası için kim bir harf yazarda emek sarfederse fazlası ile karşılık bulur inşallah. teşekkür ederiz. sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

Süper

Adsız dedi ki...

múkemmel şiir

Adsız dedi ki...

Cok guze

Adsız dedi ki...

İnsanın Ruhundanmı bahsediyor acaba

Ahmetkpln dedi ki...

Yunus söylerse güzel söyler.

AKÇAY ÇİLİNGİR dedi ki...

Şiiri anlamak için nefsin en azından mutmayne makamına yükselmek lazım.. Zaten yunus emre de onu der bi başka şiirinde derki; Dil sevgisiyle olmaz Aşk ile yanan gelsin..

Adsız dedi ki...

sa. Yasin 36 demiyor mu yeryüzünde bütün her §eyi ve nefislerinizden olanı yaratan Allah subhandır. Uyanık kaldığımız sürece ben yani nefsim fizik alemdedir. Uyuduğum veya bayıldığım zaman ben yani nefsim başka alemdedir. Fizik alemde fizik vücut içinde ikinci benim uyur. Fizik benim uyuduğu zaman da ikinci benim uyanıktır. Allah razı olsun.

Unknown dedi ki...

Valla benim anladığım Yunus Hocamdan bir ben vardır benden içerü dediği şey ruh.Dişi olan nefsin tasallutundan kuran, zikir ve salih amel ile kurtuldukça artık ruh kuvvetleniyor ve veledi kalp doğuyor.Yani birinci makam olan sadr makamından yani nefsi dönse eden geçip kalp makamına geçiyor. Kalp makamına varınca kucağına rüyada veya misal aleminde çocuğu veriyorlar. Ardından zikre sabah akşam devam ettikçe ettikçe bu sefer çocuk büyümeye başlıyor.Kalp değişiyor yavaş yavaş fiziki emarelerde oluyor.

wt eses dedi ki...

Fiziki emare derken kalbin böyle iğne batar gibi her yönden hissi,ardından zikirde, namaz sonrası duada hiç bilmediğin sözlerin, duaların, manalı manalı sözlerin sen farkında olmadan dudaklarından çıkması, artık kıt akıllı aklı maaş gitmeye başlamış, ikram edilen Aklı mead e tebdil olmaya başlamıştır.

wt eses dedi ki...

İşte özellikle zikirle dersini almış ruh artık konuşmaya başlamış, zikirle sabah akşam ölüden diriyi çıkarmaya başlamış, gözündeki perdeyi ikram olarak kaldırmaya başlamışlar, gözün artık keskin olmuş, kitaptan sana ilim vermeye başlamışlar.İşte içimdeki ben ruhun doğup, büyüyüp nefsini gören, Rabbini bilen artık gerçek er olmuş hali .

wt eses dedi ki...

Yunus hocamın nişan dediği de, ölmeden ölenlere , bu dünyada tekrar doğanlara nişan veyahut berat vermeleri.Zikre de ve salih amele devam ettikçe ettikçe Vuslat gecesi veya Mevlananın tabiriyle şebi arusi , kendini düğün gecesinde görme,ardından manada isim ve nişan verme , yani mühür vurma.

wt eses dedi ki...

Yunus hocamın nişan dediği de, ölmeden ölenlere , bu dünyada tekrar doğanlara nişan veyahut berat vermeleri.Zikre de ve salih amele devam ettikçe ettikçe Vuslat gecesi veya Mevlananın tabiriyle şebi arusi , kendini düğün gecesinde görme,ardından manada isim ve nişan verme , yani mühür vurma.

wt eses dedi ki...

Tecelliden nasip erdi kimine deyince hocam zikirde gittikçe gittikçe bu sefer kalp dönüyor, büyüyor, ilham alıyor, aşk denizi,ilim denizi, binbir çeşit renkler, çiçekler, kokular, zaman ve mekanla alakalı vakaalar, hediyeler, işte burda tehlike,tek Maksadın Rabbin olmadımı burda kaldın diyor Hocam bu kıt aklımızca .

Adsız dedi ki...

mustafa ceceli söylüyordu ben ezberlemiştim bunu inşlh. ezberlerim


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı